2012. október 21 - november 6. közötti utam képeiből láthatsz itt egy rövid válogatást.
|
||
Petozirisz az íbisz-fejű Thot istennek mutat be áldozatot. |
Tuna el-Gebel íbiszkatakombája, ahová a Görög-római korban mumifikált íbiszeket és páviánokat temettek el, a bölcsesség istenének Thotnak ajánlva azokat. Ez a város, az ókori Hermupolisz, ennek az istennek a kultuszközpontja volt. A katakombához egy föld alatti Thot szentély is tartozik. Ezt a képet csak kicsiben tehettem ki. |
Ez a nagyméretű Thotot ábrázoló páviánszobor egy az ókorban szintén Hermupoliszhoz tartozó helyen áll, mely egy open air múzeum lenne, azonban a forradalom miatt az itt látható, könnyen mozdítható tárgyakat biztonságos helyre zárták el, így jelenleg csak a két kolosszus látható. |
Közép-Egyiptomban gyakran látható a megművelhető terület vége, a sivatag élesen elkülönülő hegyeivel. |
Ahhoz hogy eljussunk Amarnába komppal kellett átkelnünk a Níluson.
|
A komp úton van felénk.
|
Ahhoz, hogy a nemesi sírokat megtekinthessük ismét hegymászásra volt szükség, Amarna. |
Lent hatalmas területen terült el egykor Ehnaton fővárosa, Ahet-Aton. |
Ez még mindig Ahet-Aton helye. |
Anehsy sírjában láthatjuk milyen is volt egykor Aton temploma, Amarna. |
Úton a vádiban, Ehnaton sajnos igen rossz állapotban lévő sírja felé. |
Kis létszámú, ámde lelkes csapatunk Ehnaton sírjának bejárata felé sétál. |
Ehnaton egyik
határkő sztéléje.
|
Ay sírja, Amarna. |
A Karnak templom-együttes makettje, Luxor. |
Karnak pülonja a Napfelkelte fényében. |
Nekhbet, II. Ramszesz és az emberfejjel megörökített Thot, Karnak. |
III. Ramszesz temploma, Medinet Habu. |
A torony első ablakában jobbra látható az egyik úgynevezett erotikus jelenet. A bal oldali rosszabb állapotban van és elég rosszul kapta a fényt, mégis intimebb, kisebb méretben megnézheted ide kattintva. |
A pülon egyik monumentális jelenete, III. Ramszesz lesújt Egyiptom ellenségeire Amon isten előtt, Medinet Habu. |
.III. Ramszesz Amon-Rének mutat be áldozatot, aki ezúttal nem szokásos koronáját és parókáját viseli. |